"Програми в усіх школах одні й ті ж, підручники
однакові, але школи різні, тому що різні вчителі. Школа – цепередусім учитель.
Особистість учителя – наріжний камінь виховання."
"Без особистості педагога – авторитетної,
незламної, непохитної в очах вихованців – ідеал перетворюється в покинутий
прапороносцем прапор, що лежить мертвим шматком тканини. Корінь багатьох бід
виховання саме й криється на тому, що часто вихованця закликають іти за
прапором в той час, як цей прапор ніхто не несе. Бути прапороносцем ідеалу,
нести на своєму прапорі вогонь ідеального – ось у чому секрети педагогічного
авторитету.
"Улюбленим учителем підлітка, юнака, дівчини стає той, хто
щодня відкривається перед допитливим юним розумом і полум'яним серцем якоюсь
новою гранню. Якщо ви хочете бути улюбленим учителем,
турбуйтесь про те, щоб вихованцю вашому було що у вас відкривати. Якщо ж ви
кілька років один і той самий, якщо день, що минув, нічого не додав до вашого
багатства, ви можете стати осоружним і навіть ненависним."
"Вчитель – це
перший, а потім і головний світоч в інтелектуальному житті школяра; він
пробуджує в дитини жадобу знань, повагу до науки, культури, освіти."
"Не можна уявити собі місії вихователя без багатого життя в світі книг.
Бібліотека вчителя, що поповнюється з тижня на тиждень,– це джерело думки,
моральної енергії. Знання, взяті з книг, стають його власним багатством, його
сумлінням. Справжній учитель переживає знання як радість особистого прилучення
до духовних багатств, створених людством."
"У центрі
етичного Я вчителя стоїть його ставлення до знань, розумової праці, науки,
освіченості, читання, книжки. В образі свого вихователя діти повинні бачити
безмежну відданість розумовому життю, науці. Дітей скоряє закоханість учителя в
знання. Якщо ви хочете, щоб вас шанували, будьте провідником дітей на стежці
подиву, зачудування істиною, яку ви відкриваєте разом з дітьми, а дітям
здається, що відкривачі – вони, ви тільки їх помічник, без якого вони не можуть
обійтися. Найтонше діти пізнають вашу працю тоді, коли з вашою допомогою вони
мислять, відкривають істину, зачудовуються і дивуються."
"Учитель
готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа
нашого фаху і технологія нашої праці."
"Є дуже цікава закономірність педагогічної праці: передача знань не
відбувається прямолінійно – ось це учитель сьогодні взнав і ось це він передає
своїм вихованцям. Убоге й обмежено життя школярів, учитель яких покладається
лише на те, що напередодні уроку ніде і візьме те, що необхідно віддати, передати."
"У справжнього вчителя – найважче і найрадісніше життя, трепетно хвилююча і
болісно складна творчість, незбагненно тонкі і вічновдосконалювані
інструменти, якими він діє на людську душу."
Комментариев нет:
Отправить комментарий