Звісно, що ідеал учителя у кожного студента буде свій, і
можна бути певним, що той
ідеал в принципі недосяжний. Але ідеальний образ вчителя кожного окремого студента в будь-якому
випадку буде наділений рисами, характерними для уявлень цього образу великої кількості студентів. Це і буде узагальненим
ідеальним образом учителя.
Учитель – це покликання, учительство – це служіння, а
не праця. Тому вчитель має працювати не ради заробітку, не для виживання чи
прожитку, а для виконання своєї місії на землі. Тому ідеальний учитель - це
такий, для якого вчительство - сенс життя. Його вища користь - бути
затребуваним, бажати й уміти віддаватись процесу, не очікуючи нічого натомість.
Справа вчителя – учити, а справа суспільства – дати
вчителю гідні кошти для існування. І більше не будемо до цього повертатись. Ідеальний учитель
ніколи не є найяскравішим. Він узагалі не повинен бути яскравим, бо він тільки
передає через себе послання учню. Ідеальний учитель не може бути взагалі, він може бути
для конкретної людини. І для кожної людини образ цей розрізнений, причому
розрізняється цей образ і в різні періоди життя окремої людини. Але все ж таки ідеальний учитель в
потрібний момент дає поштовх до розвитку, це той, хто примушує бути уважним,
активним, живим.
Ідеальний учитель розуміє, що він не вставить учню
свій мозок і не проживе за учня його життя, а тому доблесть учителя – зробити
учня самостійним, відповідальним, стійким до життєвих випробувань. Він покаже
цінність кожної дитини. Він проявить її цікавість і потрібність, а значить – розів'є індивідуаальні якості учня, задає напрямок розвитку, але враховує властивості
дитини. Учитель обов'язково повинен знати дитячу психологію, розуміти душу дитини і вміти
ставити собі запитання: «А чи завжди я правий?» Якщо вчитель байдужий до внутрішнього світу дитини, до
її переживань, йому не місце в школі, інституті чи в іншихз закладах, навіть якщо
він чудово знає свій предмет.
Отже, хороший вчитель має бути зразком вихованості і культури поведінки; грубість
крики, образи в школі
чи в інституті недопустимі. Мені важко також представити
собі вчителя, погано володіє культурою мови, що не вміє грамотно висловити свої
думки. Ось на мою думку мій ідеал
учителя.
альтернативні погляди на те, яким повинен бути сучасний учитель, можна прочитати у №12 журналу "Експеримент"
ОтветитьУдалить