Особливості
становлення майбутнього вчителя у Великобританії можуть бути розкриті за умови
розуміння системи його професійної підготовки і процесу формування кваліфікацій
та компетенцій, які у Великобританії мають свою історію, свої витоки розвитку. Ретельний
аналіз британської системи педагогічної освіти засвідчив, що вона базується на
таких принципах:
1.Постійне
оновлення професійних знань учителів;
2.Надання вчителю можливостей для
всебічного вдосконалення;
3.Озброєння його науковими методами
відбору необхідної інформації.
Складний історичний розвиток і
становлення закладів педагогічної освіти спричинив появу ступеневої структури
підготовки педагогів, що складалася з трьох етапів: І - базова вища освіта; II - педагогічно-професійна підготовка; III - підвищення кваліфікації вчителів. Реформа
педагогічної освіти у Великій Британії розпочалася наприкінці 80-х років.
Унаслідок змін уперше в історії
розвитку педагогічної освіти в Англії було подано кваліфікаційну характеристику
випускника вищого педагогічного навчального закладу з приведенням освіти до
університетського рівня і впровадженням академічних педагогічних ступенів та
здійснено орієнтацію на підготовку вчителя широкого профілю. Таким чином, на
початку 90-х років у Великій Британії склалася нова структура закладів, які
здійснювали підготовку педагогічних кадрів, а саме: 1) чотирирічні інститути і
коледжі вищої освіти; 2) однорічні Інститути педагогіки при університетах; 3)
дворічні факультети педагогіки при політехнічних підготовку педагогічних кадрів, а саме: 1) чотирирічні інститути і коледжі
вищої освіти; 2) однорічні Інститути педагогіки при університетах; 3) дворічні
факультети педагогіки при політехнічних інститутах; 4) чотирирічні школи
сценічного мистецтва; 5) дворічні технічні коледжі.
Значна кількість абітурієнтів у Великій Британії
обирає курси навчання, щоб здобути першу кваліфікацію, яка триває 3-4 роки, за
винятком ветеринарної медицини (5-6 років). Найпоширеніші кваліфікації в
Об'єднаному Королівстві є такі: бакалаври - мистецтв, наук, освіти,
інженерії,права, медицини.
Після отримання диплома першого рівня навчання
студент має право продовжити вчитися для отримання вищої кваліфікації яка
називається „магістр". У Великобританії існують такі види кваліфікації
магістрів: магістр освіти, магістр мистецтв, наук, бізнесу та управління,
права. Навчальний рік у Британських університетах поділений на три семестри.
Усі вищі навчальні заклади є автономними у встановленні методів контролю знань
студентів.
Закінчуючи перший курс, студент отримує такі
оцінки: найвищу, дуже добре з правом продовження навчання на другому циклі,
непогану та найнижчу. Для того, щоб перейти з першого рівня на другий
(магістерський), потрібно отримати диплом бакалавра з відзнакою і підтвердити
добрі знання з предмета спеціалізації. На другий рівень, як виняток,
зараховують осіб без диплома за умови наявності чималого досвіду з фаху.
Комментариев нет:
Отправить комментарий